Digital markedsføring

Som bedriftseier, leder eller markedsfører er man alltid opptatt av å få mest mulig ut av markedsføringsbudsjettet. Tradisjonell markedsføring som annonsering i papirmedier eller TV- og radiospots, er dyrt og lite målbart. Det er også vanskelig å vite hvor godt en kampanje fungerer før det er for sent å endre på den.


Digital markedsføring er derimot svært målbar, fleksibel og som regel langt billigere. Du kan endre kampanjen underveis, og tilpasse den for å oppnå bedre resultater. En annen fordel med digital markedsføring er den enestående muligheten du ved målretting har til å spisse markedsføringen mot nettopp dine målgrupper og sørge for en langt høyere ROI på hver brukte krone. Du trenger heller ikke et høyt budsjett, med digital markedsføring kan du begynne i det små.


Det er ikke uten grunn at de fleste markedsføringsmidler etter hvert havner hos kanaler som Google og Facebook. Nytteverdien ved å være sterkere til stede i disse kanalene er rett og slett mye større enn i tradisjonelle medier, ofte med langt høyere markedsføringsverdi.

Hva er digital markedsføring?

Digital markedsføring er et samlebegrep for all markedsføring som foregår på elektroniske enheter som PC, telefon, nettbrett eller annet.

Dette kan være ting som:

  1. Søkemotoroptimalisering / SEO
  2. Content marketing / Innholdsmarkedsføring
  3. Betalte annonser som Google Adwords, bannerannonsering og markedsføring i sosiale medier
  4. E-post markedsføring

Vi har sertifiserte digitale markedsførere som kan hjelpe deg med å gjøre bedriften synlig på digitale flater. Vi hjelper deg med både strategi, innholdsproduksjon og gjennomføring av kampanjer.

Vil du vite mer?