Meny

Kontakt

Digital Sør AS

 

4635 Kristiansand

Nedre Hånes 6

911 70 803

post@digitalsor.no

Nettsider har i mange år vært en viktig del av vår moderne verden. De gir oss informasjon, underholdning, muligheter til å kommunisere og handle varer og tjenester. De er også et viktig verktøy for bedrifter og organisasjoner som ønsker å nå ut til sine kunder og styrke sin merkevare. Alle ser viktigheten av å ha en egen nettside, men ikke alle ser viktigheten av hvor mye det å ha en fin og god nettside har å si for å lykkes med markedsføringen.

Vi pleier å sammenligne nettsidene dine med et butikkvindu. Hvor ofte blir du selv fristet til å gå inn i en butikk dersom butikkvinduet ser slitent ut? De fleste vil velge butikken med det fineste utstillingsvinduet, slik er vi som kunder skrudd sammen. Og hva skal du med et flott utstillingsvindu dersom det ligger bortgjemt i en mørk bakgate der ingen ser det?

nyhetsbrev

Akkurat slik fungerer nettsidene dine også, som bedriftens eget utstillingsvindu. For bedrifter er en profesjonell nettside avgjørende for å skape tillit hos potensielle kunder, hvor man kan vise frem sine produkter og tjenester på best mulig vis.

Det hjelper heller ikke å ha mye trafikk på siden dersom kundene ikke føler tillit til den, og snur i det de kommer inn på siden.

Og hva skal man med en fin side, dersom kunden ikke finner den i søkemotorene?

Vi er veldig glade i kaffe, så hvorfor ikke ta en kaffe og en prat?

Telefon: 401 84 862

E-post: post@digitalsor.no

Tenk på kundereisen og kjøpsprosessen

Vi snakker hele tiden med kundene våre om «kundereisen» og om «kjøpsreisen». Kundereisen begynner i det en mulig kunde kjenner et behov for en vare eller tjeneste, og det første vi som interessenter som regel gjør, er å ty til Google eller eventuelt andre søkemotorer. Sannsynligheten for at kunden i det hele tatt skal kunne vurdere deg, avhenger av at du er synlig i søkemotorresultatene.

Det neste skrittet er å få kunden til å velge deg fremfor konkurrentene. Interessentene klikker gjerne på flere alternativer, både dine sider og konkurrentenes. De vurderer og sammenligner, og lander ofte på den som gir det beste inntrykket, basert på informasjonen du gir, bildebruk, brukervennlighet osv. Ser siden utdatert og rotete ut er sannsynligheten for at de velger nettopp deg, ganske lav.  

Teknologien utvikler seg raskt, og kundenes forventninger til sidene dine øker i takt med den. Skal man henge med i markedet, er man nødt til å henge med i den teknologiske utviklingen. Både når det gjelder design på nettsidene og med søkemotorsynlighet. Det hjelper lite at man brukte mye penger på en nettside for 5-10 år siden, det er en stor risiko for at sidene er fullstendig utdatert i dag dersom man ikke har gjort noe med den underveis. Internett er brutalt i så måte.

Nettsider og søkemotoroptimalisering er ferskvare

Ettersom den digitale synligheten i større og større grad har blitt utslagsgivende for om man lykkes med markedsføringen sin eller ikke, er det viktig at man ikke ser det å bygge nettsider og søkemotoroptimalisering som et engangsprosjekt, men en levende del av den daglige driften. Regelmessige oppdateringer i design og forbedringer for å øke nettsidens funksjonalitet og brukervennlighet, fører til bedre kundeopplevelse og økt trafikk. Søkemotoroptimalisering er ferskvare, og krever at man hele tiden jobber med forbedring i takt med kravene fra Google hvis man skal holde tritt. Konkurransen om de øverste plasseringene er knallhard, og dersom du ikke jobber med dette på jevnlig basis vil du tape terreng. Så enkelt, og så vanskelig er det!

Vi mener at en god nettside er rigget for å kunne endres i takt med hva kundene forventer av den. Vi bygger alltid våre sider med tanke på at man enkelt skal kunne endres etter behov. På denne måten sparer man seg for store kostnader, og sikrer at sidene fortsatt oppleves som tillitsvekkende og aktuelle for interessentene. Alle sider trenger jevnlig vedlikehold, noe ikke alle sider er rigget for.

Søkemotoroptimalisering, eller SEO som vi kaller det, krever at man jevnlig jobber aktivt med sidene både når det gjelder innholdet på sidene dine, men også hvordan innholdet ditt presenteres for søkemotorene. Dette krever at du setter av tid og ressurser til dette arbeidet.

Har du ikke tid og kompetanse? Sett det bort…

Mange av våre kunder har ikke selv kapasitet eller kompetanse til å holde nettsidene oppdatert eller jobbe med søkemotoroptimalisering, og har derfor valgt å sette bort denne jobben til oss. Vi bygger sidene, hjelper med å holde sidene oppdatert, og leverer jevnlig relevant innhold som bidrar til økt SEO og trafikk. Kunden gjør det de kan best, og vi gjør det vi kan best. Dette vinner alle på. På den måten er de sikret god digital synlighet, og en god kundereise for interessentene sine.

 

  • Vi lager nettsider som er fleksible, oppdaterte og som scorer godt i Google.
  • Vi stiller med tekstforfattere, fotografer og video.
  • Vi overvåker nettsider og sørger for å forbedre Googlesynligheten måned for måned.
  • Vi bistår med innhold til sosiale kanaler.
  • Vi kjører kampanjer med Google ads og i sosiale medier.