Digital strategi

Ønsker man å lykkes digitalt, er det helt nødvendig å ha en helhetlig digital strategi, og den skal henge sammen med kommunikasjons- og markedsføringsstrategien.


En god kommunikasjonsstrategi skal på en tydelig og konkret måte beskrive hvordan virksomheten kommuniserer med omverdenen. Den definerer bestemte målgrupper og beskriver hvordan bedriften på best mulig måte skal nå sine kunder, samarbeidspartnere eller andre interessenter. Kommunikasjonsstrategien er grunnmuren i en virksomhets kommunikasjonsarbeid både internt og eksternt.

En digital strategi tar for seg den digitale delen av kommunikasjonsstrategien, og den bør svare på spørsmål som:

  1. Hva vil vi?
  2. Hvorfor skal vi gjøre det?
  3. Hvor skal vi være tilstede?
  4. Hva skal vi gjøre der?
  5. Hvordan når vi målene våre?

Vi har lang erfaring i å lage konkrete og slagkraftige digitale strategier. Vi kan hjelpe deg med å finne gode og tydelige svar på disse spørsmålene, og hjelper deg å få på plass en konkret og effektiv digital strategi som ivaretar helheten i budskapet ditt.


Når du har en god strategi på plass, hjelper vi deg også gjerne med å produsere produkter som nettsider som blir funnet av brukerne, innhold som treffer målgruppene dine og synlig tilstedeværelse i sosiale kanaler.


En digital strategi bør også hele tiden evalueres, og bør være dynamisk. Vi hjelper deg også å måle resultater best mulig, og gjøre justeringer for å sikre deg svært effektiv digital kommunikasjon.


Ta kontakt med oss, så tar vi gjerne en kopp kaffe og en prat!

Vil du vite mer?