Content Marketing

Den digitale hverdagen gir oss mange fantastiske markedsføringsmuligheter, men i dagens informasjonsoverflod er det lett for at markedsføring oppleves som støy. Samtidig har vi nå muligheten til å eie våre egne kanaler, vi er ikke lenger avhengige av massemedia for å nå ut med vårt budskap. Enten det er blogger, YouTube kanaler, Facebooksider, Instagramkontoer, vi har nå muligheten til å snakke rett med målgruppen vi ønsker å nå frem til uten fordyrende mellomledd.


Gjennom sosiale medier, nyhetsbrev og blogger kan du vise frem dine kunnskaper og produkter, og kommunisere direkte med kundegruppen, føre dialog og skape relasjoner som igjen fører til at leserne blir dine viktigste ambassadører og ressurser for å spre budskapet ditt til sine venner og bekjente.


Det er riktignok mange som har oppdaget disse mulighetene og som kniver om oppmerksomheten til de samme kundene. Vanlig annonsering fungerer dårlig, skal man synes er man nødt til å skape innhold som engasjerer og inspirerer målgruppen din, i riktig kanal og til riktig tid. Slikt innhold kalles content marketing, eller rett og slett innholdsmarkedsføring på norsk.

For å lykkes med content marketing er det viktig å:

  1. Ha en klar strategi for hva man ønsker å gjøre
  2. Hvilke kanaler man treffer sin målgruppe i
  3. Hvilke kanaler man skal være til stede i /prioriteringer
  4. Ha en god publiseringsstrategi
  5. Produsere engasjerende innhold
  6. Måle og analysere resultatene
  7. Evaluere og revidere

Vi har lang erfaring med content marketing i blogg og sosiale medier, og hjelper deg gjerne slik at du lykkes med å nå frem med ditt budskap. Vi kan hjelpe deg med å legge kommunikasjonsstrategien, kanalvalg, publiseringsstrategi og planlegging. Vi hjelper deg også gjerne med innholdsproduksjon, måling og analyse av resultatene. Du eier dine egne kanaler, og du kjenner din bedrift eller organisasjon best. Derfor kan vi også bistå med workshops i å skrive for web slik at du kan produsere og publisere innhold selv dersom du ønsker.


Vil du vite mer om innholdsmarkedsføring? Ta kontakt med oss i dag!

Vil du vite mer?